Vogelexcursie Nieuwe Dordtse Biesbosch

De Nieuwe Dordtse Biesbosch is een prachtige natuurverbinding tussen Sliedrechtse Biesbosch en Brabantse Biesbosch. Dichtbij de stad Rotterdam werden stukken polder terug gegeven aan de natuur. Zo ontstond een nieuw, waterrijk natuur- en recreatiegebied. Met deze excursie ga je verschillende leefgebieden van vogels zien; oude en nieuwe natuur. In het oude, hoge populierenbos zien we met onze ervaren, zeer goede vogelaars misschien de Wielewaal! Of de koereiger op de Tongplaat. Dat is een groot watergebied langs de rivier met ruig rietland, wilgenvloedbossen en heel veel vogels. Tijdens deze excursie maken we ook kans om de volgende vogels te zien: nachtegaal, boomvalk, kleine zilverreiger, zeearend en nog vele anderen.

Wie: iedereen die met onze deskundige vogelgidsen meer wil leren over vogels. Zij nemen je mee naar gevarieerde, mooie vogelplekken. Ongelooflijk, hoe bijzondere vogels in korte tijd deze nieuwe natuurgebiedjes hebben ontdekt.

Wanneer: zondag 19 mei van 10:00 – tot wij er geen zin meer in hebben.

Trek waterdichte schoenen aan, neem regenkleding, thermoskan en wat te eten mee.

Geef je op via natuurlijkrotterdam@knnv.nl

De verzamelplek wordt dan in detail toegestuurd.

Leden gratis. Niet-leden: een vrijwillige bijdrage.

Datum & tijd
zo 19 mei 2024 om 10:00